A Sidi Baba társasjáték lényege, hogy a játékosok többsége a tolvajok barlangját próbálja éppen kifosztani, és eközben igyekeznek elkerülni a - szintén egy játékos által irányított - tolvajok fejedelmének csapdáit és magát a tolvajt.
A tolvajokat irányító játékos látja az egész labirintust, amit a többieknek be kell járnia kincseket keresve. Egy hatalmas paravánnal elkerített táblán jelzi magának, hogy éppen hol is jár a csapat és merre néznek pontosan. Ennek nagy szerepe van, ugyanis egy, az aktuális "látképnek" megfelelő táblát kell megmutatnia a többieknek, akik csak ezek alapján tájékozódnak. A táblán annyi áll, hogy előrelépve egyet mik a lehetőségek, vagyis hogy maguk előtt egyenes folyosót, bal- vagy jobb kanyart, esetleg egy falat látnak a játékosok. Nekik ez alapján kell eldöntetniük, milyen irányba akarnak továbbhaladni. A cél egy bizonyos kincsesláda megtalálása a labirintusban, de közben egyéb kisebb kincseket, átkokat, dzsinneket lehet találni, amelyek segíthetik vagy akadályozhatják a játékosokat.
A játék egyik legfontosabb jellemzőjéről nem esett még szó. Mégpedig arról, hogy mindez valós időben zajlik. A játékosok a játék legelején eloszthatnak maguk között 12 lámpást, melyek mindegyike három percnyi időt biztosít. A dobozba csomagolt homokóra segítségével lehet mérni az időt, amely egyre inkább sürget. Vannak olyan átkok, tolvajok, amelyek hatására a játékosok lámpásokat vesztenek és dzsinnek, melyek segítségével lámpásokat szerezhetnek vissza. Mindent összevetve átlagosan valóban 36 perc áll a játékosoknak rendelkezésére ahhoz, hogy bemenjenek a labirintusba, megkeressék a kincset, és meg is találják a három kijárat egyikét.
A játékosok sorrendje fontos. Mindig az világít, aki épp elől halad, vagyis az ő lámpása használódik el a három perc végére. Amint letelt egy ilyen időszak, a játékosok variálhatnak a sorrenden, de mindezt úgy, hogy eközben már a következő három perc telik. Elől lenni sok esetben jó lehet, de nem mindig. Mint egy valós, sötétbe borult labirintusban, aki elől halad, az bukkan előbb a kincsre, de a csapdákba is ő sétál bele előbb.
A játék alapötlete az volt, hogy a játékosok összedolgoznak ugyan, de végül mégis az nyer, aki a legtöbb kincset gyűjtötte - ha sikerül kijutni a labirintusból.
- Ajánlott életkor: 14 - 99
- Játékosok száma: 3 - 7
- Játékidő: 45 - 90 perc